Kadli ono... Jedan potpuno korektan članak s kojim se većinom slažem. Jedina farsa u tom članku je naslov i podnaslov, jer iz:
Exposed: the great GM crops myth. Major new study shows that modified soya produces 10 per cent less food than its conventional equivalent...bi netko mogao pomisliti kako je rezultat znanstvenog istraživanja da sadnja GMO soje rezultira s 10% manjim urodom. To nigdje ne piše u članku. Ono što piše je da je par istraživanja za točno određenu vrstu soje pokazalo da daje manji urod:
The new study confirms earlier research at the University of Nebraska, which found that another Monsanto GM soya produced 6[%] less than ... conventional ... and 11[%] less than the best non-GM soya available.Dakle, govori se o nekoj točno određenoj vrsti soje. A ne o svim "GMO crops", kako novinar navodi u naslovu.
Osim toga, u članku piše još jedna važna stvar:
The ... study suggested that ... it takes time to modify a plant and, while this is being done, better conventional ones are being developed.Dakle, dok se razvija GMO proizvod - razvija se i klasično ne-GMO zrno. (Zaboraviti ću, na trenutak, činjenicu što je i "ne-GMO" u stvari genetsko modificiranje). Na ovo bih dodao dva komentara:
- Možda je trenutno istina da ne-GMO pobjeđuje, ali tko može garantirati da je uvijek tako i da će uvijek biti tako? Ja nemam kristalnu kuglu.
- Ako je i istina da je klasični razvoj bolji - GMO je već uspio postići nešto pozitivno. Naime ne-GMO proizvođači se moraju utrkivati s GMO-ovcima u proizvodnji boljih biljaka. I kad bi, u ovoj utrci, ne-GMO uvijek pobjeđivalo - imati ozbiljnu konkurenciju je dobro za krajnjeg korisnika (poljoprivrednika).
4 komentara: